הנהלת חשבונות

האם ניתן לקבל החזר מס על הפסדים בבורסה?

בוודאי! מס רווחי הון שמקורם ממסחר בורסה עומד בשנים האחרונות על 25 אחוז ומנוכה כמס במקור באופן אוטומטי במהלך מימוש רווחים. לכן, כשמפסידים ניתן לקבל החזר מס לפחות מהחלק שנוכה. זאת אומרת שאם ממשתם נכסים בשוק ההון ושילמתם מס רווחי הון, יש ביכולתכם לדרוש חלק מהכספים או את כולם במקרה ובהמשך השנה התעוררו הפסדים.

הופכים הפסדים להחזרי מס במגוון דרכים

קיימות דרכים שונות לקזז רווחים, להלן הרשימה המלאה:

  • מימוש נכסים – רבים נוהגים בסוף שנה (ראלי סנטא קלאוס) לממש נכסים רווחיים בכדי לכסות על הפסדים וכן להיפך ולכסות על רווחים וזאת על פי תכנון מס.
  • הפסדי השקעות – ניתן לקזז מס רווחי הון כנגד הפסדים שונים הקשורים להשקעות כמו ערבויות אישיות מחולטות וזאת כנגד רווחים בשוק ההון או ממכירת מקרקעין.
  • קיזוז הפסדים כנגד רווחי הון שונים – תזמון הפסדים בבורסה כנגד מימושים שונים הקשורים לרווחי הון מקזזים את נטל המס עליהם. לדוגמא מקרקעין (מס שבח), מניות לא סחירות, זכויות לאי תחרות, פטנטים ועוד.
  • פטור ממס – קיימים פטורים הקשורים לגיל והיקף הכנסות.

נעזרים ביועץ מס

זכרו שיש באפשרותכם להתקזז על מס רווחי הון 6 שנים לאחור. אם שנים שעברו היו חזקות והרווחתם הון בבורסה ו/או ממקורות נוספים שעליהם שילמתם מס רווחי הון, זה הזמן לדרוש החזר. בעזרת יועץ מס תוכלו להפוך את ההפסדים לרווחים ואת הרווחים לקיזוזי מס חכמים.

ליעוץ נוסף בנוגע להאם ניתן לקבל החזר מס על הפסדים בבורסה? - צלצל עכשיו 050-7343977 או צור קשר בפניה מקוונת
נושאים נוספים
ייעוץ מס
הנהלת חשבונות
[ החזרי מס ]
הצהרת הון
חשבות שכר

צור קשר
השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם
שלח