הנהלת חשבונות

האם אפשר לקבל החזר מס על ביטוח חיים?

יש לכם ביטוחי חיים? נצלו אותם בכדי לחסוך. ביטוחי חיים נושאים עימם לא מעט הטבות מיסוי ובכך מהווים חלק חשוב מתכנון מס. התנהלות נכונה מול רשות המיסים מאפשרת לנישומים לצמצם את נטל המס ולתרגם את החיסכון לביטחון. קיים מנעד רחב של סוגי ביטוחי חיים כשהנפוץ מכלם הינו ביטוח "ריסק" המשמש כערבות להלוואות גדולות כמו משכנתא. קיימים ביטוחים נוספים המציעים חיסכון כמו קופת גמל וכן ביטוחים משולבים הכוללים חיסכון לצד תוספות שונות כנגד מגוון מצבים כמו סיעוד ואובדן כושר עבודה.

הפרשה לביטוח חיים למעשה מקטינה את ההכנסה שלכם ומורידה אתכם במדרגות המס. לכן נטל המס המוטל עליכם במצב זה קטן יותר. נכון הדבר כמובן רק לגבי אלה שיש להם נטל מס.

איך מקבלים החזר מס עבור ביטוחי חיים?

עקרונית, אם אתם שכירים והמעסיק שלכם מפריש לביטוח חיים, כל הקיזוזים מתבצעים בתלוש השכר שלכם באופן אוטומטי. אם החלטתם באופן עצמאי לבצע הפקדות לביטוח חיים כשכירים עצמאים, יש ביכולתכם לדרוש החזר מס.

אם אתם מאמינים שיש ביכולתכם לקבל החזר מס עבור ביטוח חיים, עליכם למלא דוח שנתי (טופס 1301) ארבעה חודשים לאחר תוך שנת המס. לשם כך כדאי להיעזר ביועץ מס מנוסה. ההחזר עבור הטבות המס יגיע לחשבון הבנק שלכם באופן אוטומטי מספר חודשים לאחר מכן.

ליעוץ נוסף בנוגע להאם אפשר לקבל החזר מס על ביטוח חיים? - צלצל עכשיו 050-7343977 או צור קשר בפניה מקוונת
נושאים נוספים
ייעוץ מס
הנהלת חשבונות
[ החזרי מס ]
הצהרת הון
חשבות שכר

צור קשר
השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם
שלח