הנהלת חשבונות

מה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון?

מחפשים מומחה שיעזור לכם בהנהלת חשבונות? קיימות 3 רמות שונות של הסמכה בנושאי ניהול החשבונות בישראל. הרמה הבסיסית ביותר הינה הנהלת חשבונות. מנהלי החשבונות מוסמכים לטפל בניהול תיקי עצמאיים בלבד. זה כולל עוסקים פטורים ועוסקים מורשים אך לא חברות, עמותות, מלכר"ים וכו'. מנהלי החשבונות אינם בהכרח יועצי מס ובכדי להפוך למנהל חשבונות מוסמך יש ללמוד מספר חודשים ולעבור בחינות הנהלת חשבונות סוג 1 +  2 ולגשת לבחינה של משרד העבודה.

יועץ מס

יועץ המס מוסמך לטיפול בתיקי עצמאיים וכן חברות קטנות, אך לא מלכרים ועמותות. יועץ מס מהווה פתרון נוח לניהול חשבונות מקיף מול רשויות המס בשל העלות אך לא בהכרח. בכדי להיות יועץ מס יש צורך בהסמכת הנהלת חשבונות סוג 2 ולעבור סדרה מקיפה של קורסים בדיני מיסים וחשבונאות. בתום הלימודים מתקיים מבחן המשותף לרשות המיסים. בכדי לייצג לקוחות מול ביטוח לאומי נדרש יועץ המס להסמכה נוספת.

רואה חשבונות

אם יש לכם מלכ"ר, עמותה, חברה ציבורית או שאתם חברה המנהלת מחזור של למעלה מ חצי מיליון ₪, תדרשו לרואה חשבון. בנוסף, בשונה מיועץ מס לרואה חשבונות יש הרשאה להיות מבקר חברות וחשב שכר. ההכשרה הרחבה של רואה החשבונות רבה משמעותית ביחס ליועץ המס וכוללת לימודים אקדמיים והשכלה רחבה בתחומי המנהל, בחינות לשכה ולימודי סטאז'. לכן בדרך כלל גם המחיר בהתאם.

ליעוץ נוסף בנוגע למה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון? - צלצל עכשיו 050-7343977 או צור קשר בפניה מקוונת
נושאים נוספים
[ ייעוץ מס ]
הנהלת חשבונות
החזרי מס
הצהרת הון
חשבות שכר

צור קשר
השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם
שלח